Sunday, November 27, 2011

Pertemuan Itu Kebetulan, Perasaan Itu Kesalahan

Kadang-kadang kita takkan sangka dengan sesebuah pertemuan. Contohnya kita takkan tahu pun kalau orang yang sebelum ni cuma selisih jep dengan kita dekat tepi toilet Tasik Titiwangsa, ataupun selisih faham sebab curi parking kereta, ataupun beli coconut shake kat melaka..hehh! tak patut! Pertemuan tu la yang sebenarnya akan buatkan terjalin satu perhubungan lain. sound like mysterious... jeng! jeng! jeng!




ok. that's girl name is Fatin..contoh untuk tajuk entry ni. aku jumpa dia kat UITM Melaka ni. masa first kita berkenalan, dia cakap dia budak Poli Shah Alam. Serius..memang tak pernah langsung terserempak dengan dia masa kat poli dulu. Mungkin sebab ko tak feymes kot atin.. hehh! gurau k baby.. haha. mungkin kami ada terserempak masa lalu kat tepi foodcourt ataupun toilet kat jabatan perdagangan or tersentuh bucu beg masa turun naik kelas..hmm.maybe.ada kemungkinan tu kan. sehinggalah aku dengan si fatin ni pun dah dok 1 rumah dah pun..

ok.. point kat sini adalah, cara ape sekali pun pernah bertembung, Tuhan akan temukan semula.
tapi..

bila satu pertemuan tu yang menjadi tidak sengaja atas sebab tertentu dan terlahir satu perasaan lain, mungkin pertemuan itu adalah satu kebetulan dan perasaan itu adalah kesalahan. Bila masing-masing dah ada yang berpunya dan saling jatuh cinta, it might happen. tapi perasaan itu adalah salah. walau macamana pun, saya yakin dengan ketentuan Allah, kalau Tuhan memang jodohkan kita dengan sesorang, dengan cara ape sekalipun, dia akan tetap temukan..

Terima kasih Allah atas setiap pertemuan yang Engkau rancangkan dan Engkau turunkan mereka di sekelilingku adalah orang yang baik-baik sebenarnya..


 

No comments:

Post a Comment