Friday, August 26, 2011

No More Longer With Posim

26hb August 2011....

I'm no more longer with Posim. Finally, lepas dapat tawaran sambung belajar tu, terus aku buat surat resignation untuk bagi kat Mr. Manager. Masa aku bagitahu yang aku nak berhenti, Mr.Manager macam senyap jep. Maybe sebab rasa berat nak lepaskan aku atau.....dalam hati dia "seronoknye..seronoknye kau nak berhenti". hahaha. Yelah..aku tau kan aku selalu salah masuk order. Ingat satu hari tu, it's my latest mistakes actually, aku salah masuk kuantiti order. Order besi yang sepatutnye aku key in 9ton tapi aku key in jadi 25ton. Bila call customer pulak, mereka cakap mereka tak nak balance besi tu. Memang Posim kena tanggung la transport charge untuk angkat balik besi-besi tu semua. many time i asking for forgivenes. tapi Mr.Manager cakap "sorry for what? ini cuma kerja. it's normally happened". Tengok betapa positifnya. sampai aku pelik kenapa dia tak nak marah sebab hal ni. Transport charge tu bukannya singgit dua hinggit. tapi 1 bulan gaji aku.

banyak memori dan kenangan dalam Posim. Tak sangka setahun lebih jugak aku kerja dengan Posim. Gembira, sedih, ketawa, marah dan macam-macam perasaan yang aku pelajari. Dengan my apek-apek yang disayangi, Mr. Anson An Eng Sheng, Mr. Vincent Yen Kok Wah, and Mr. Marcus Ho Chern Long, even sometimes they are so annoying but sometimes are so naughty and like a childish and plus my Mr. Manager, Mr. Maung Wai Meng....i can't stop laughing. i love them. kadang-kadang orang tanya, "macamana kau boleh kerja dengan 11 lelaki cina dan cuma kau seorang jep perempuan melayu, kau tak takut ke?". actually, tak lah takut kalau kita pandai untuk manage mereka jadi kawan suka duka. Even, sometimes diorang tu 'hamsap' giler tapi mereka baik dan tak pernah ambil kesempatan.

tarikh last ni aku siapkan semua kerja supaya staff baru masuk nanti tak kan pening kepala nak settle kan kerja yang dia sendiri baru nak belajar buat. dan...aku kemas sampah sarap yang aku selalu buat pusaka bawah meja. hahaha. buruk sungguh perangai kau insyirah!!!

tangah syok kemas, tiba-tiba aku terpandang muka Mr. Manager. tiba-tiba rasa sayu sangat. Aku rapat dengan dia. bila kita tinggal berdua dalam ofis, Mr. Manager suka becerita sampai aku rasa bila la dia nak behenti becerita ni. kang tak siap pulak kerja aku ni. Pasal politik, pasal karenah customer, pasal kehebatan dia, family dia, pasal how to manage kerja, how to be a good friend, and lots.. 

lepas ni tak payah lah hari-hari nak speed kereta rushing sebab takut Mr. Manager sampai dulu dekat ofis dan lalu dekat kilang-kilang and kena sweet-sweet dengan bangla and indon dekat situ. rasa hot la pulak kan. haha. 1 more, dah tak payanh nak jadi pak guard tukang buka dan tutup pagar besar. owh.. it's really a lot story to tell.



saya sayang awak semua warga Posim.. and my APEK-APEK!! a big love for you.


No comments:

Post a Comment